neděle 24. ledna 2010

Macarons s karamelovou ganache


Dámy a pánové - je to tady! Po několika neúspěšných pokusech vyrobit něco, co by se téhle dokonalé francouzské sladkosti alespoň přibližně podobalo, nastal konečně úspěch.

Je možné, že za to může můj nový robot Karel (dneska jsem ho pod "pohrůžkou násilí" musela pojmenovat), ale spíš bych sázela na to, že jsem proseděla nad různými recepty tolik času, že jsem si úspěch prostě zasloužila.

1. pokus - oúúúúú, to byl hnus

2. pokus - ani dohled profesionála není zárukou úspěchu

Macarons:
3 - 4 bílky
50g cukru krupice
200g cukru moučka
110g mandlí

Vyšlehala jsem bílky (díky Kájo), postupně jsem přisypávala cukr krupice, až vznikla hladká lesklá hmota. Rozmixovala jsem mandle s cukrem moučka (ještě jednou díky Karle) a přidala jsem je k bílkům. Míchala jsem, dokud nebyla hmota tak akorát. Co je tak akorát? Když jsem vyndala vařečku z mísy, udělala se z hmoty špička, která zvolna klesla zpátky, až po ní nebylo ani stopy. Z hmoty jsem pomocí cukrářského sáčku nadělala kolečka na plech vyložený pečicím papírem (měla bych se asi přiznat, že mandlovo-bílková hmota byla všude a kolečka nebyla všechna stejná, ale to časem doladím). Kolečka jsem nechala něco přes půl hodiny "zaschnout" a pak je šoupla na 12 minut do trouby vyhřáté na 160°C.

Karamelová ganache (zbyla mi zmrazená z cukrářského kurzu):
200g cukru krupice
100g másla
200 ml smetany ke šlehání
200g čokolády Valrhona Jivara
1 Tonka fazole (nemusí být)

Cukr svaříme na karamel ve větším hrnci. Když na povrchu začne tvořit zlatá pěna, přidáme máslo a smetanu. Pozor, hodně to prská. Pomocí ponorného mixéru vytvoříme hladkou směs, kterou vylijeme na čokoládu, kterou jsme před tím nalámali na dílky. Přidáme nastrouhanou Tonka fazoli a vymixujeme dohladka. Směs vychladíme a plníme s ní hotové macarons. Pokusíme se neujídat jí lžičkou ve velkém (ano, hádáte správně - já to nezvládám).


Díky Anně, která mě - svým "na první dobrou" pokusem - nakopla, abych to znovu zkusila.

72 komentářů:

  1. no Pierre Herme to neni, co si budeme povidat, ale zase neni kus za tri ecka ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Proč Karlovi neříkáš Kene? :)

    OdpovědětVymazat
  3. Lucka, vydarili sa Ti parádne! závidím ten cas, ktory mozes venovat peceniu... mne to uz zacina poriadne chybat... dufam, ze v najblizsej dobe sa mi podari vyskusat prave pripravu macarons.

    OdpovědětVymazat
  4. Viki, dekuju.
    To vis, kdyz me doma neceka hladovy manzel a deti, to se mi to pece. A navic mam cukrarskeho pomocnika :-) Macarons urcite vyzkousej, neni to moc casove narocne a je to mnamka.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobry den Lucie, prave jsem pri patrani po macarons narazil na vas skvely blog. Uz leti do bookmarku :)

    Prosim o radu, muzete mi popsat, jaky je rozdil mezi optimalnim a preslehanym snehem? Pouzivam velkou, rucni balonovou metlu a do stavu preslehanosti jsem se za a) bud nikdy nedostal, nebo za b) jsem to nepoznal, tak nevim, na co dat pozor... Jako indikator tuheho snehu pouzivam obracenou metlu, pokud snih udrzi spicku, mam hotovo...

    Dale vas chci pozadat o blizssi definici "Cukr svaříme na karamel ve větším hrnci." – mate na mysli rozpustit cukr jen tak horkem, nebo s pridavkem vody, ci masla?

    OdpovědětVymazat
  6. to LV: diky za pochvalu a pokusim se odpovedet na dotazy. Pro zacatek bych asi mela rict, ze nejlepsi macarons se mi povedly, kdyz jsem nemela cas a celou pripravu jsem dost odflakla (snih jsem mela jen ze 2 bilku a tak jsem slehala rucne - takze me samozrejme bolela ruka a vzdala jsem to pri dost ridkem snehu).
    1) pro macarons se mi osvedcil snih, ktery prave neni tak tuhy, ze by pevne drzel spicky. Sice je dela, ale pomalu se vraceji do hmoty.
    2) cukr na karamel varim samotny
    Doufam, ze se Vam povedou a budou chutnat - dejte vedet.
    L.

    OdpovědětVymazat
  7. lucie: ehm, tak i pres vase rady (diky) a tunu dalsich informaci prvni pokus zatim epic fail a navic mam cukr s mandlemi po cele kuchyni :)

    http://farm5.static.flickr.com/4088/5062981015_871b45307f.jpg

    makaronky vubec nevytvorily patku, priste zkusim finalni smes vice promichat. povrch je navic celekm "hruby", ne snad primo popraskany, ale chybi tam takova ta jemna "poklicka" pripominajici polevu. bud to souvisi s predchozi chybou, nebo se mi nepodarilo mandle s cukrem dostatecne rozmixovat, mam jen tycovy mixer – sice jsem pro jistotu smes jeste prosal pres relativne jemne dratetne sito s otvory cca .5-1mm, ale zrejme by to chtelo rozdrtit jeste vic a mit z mandli castice blizici se velikosti zrnek mouckoveho cukru...

    nicmene alespon ganache se povedl perfektne, byla to hotova alchymie a zpocatku pozitivni vysledek vypadal velmi nepravdepodobne, pripomelo mi to, jak jsem minuly rok delal originalni Sacher Torte polevu, ktera i pres treni na pravem mramoru zkrystalizovala v polovine procestu nanaseni na korpus :)

    mimochodem, nemate tip, kde v praze zakoupit kvalitni, suche potravinarske barvy a onu magickou tonka fazoli?

    diky

    OdpovědětVymazat
  8. Lukasi, diky za zpravu... Je mi lito, ze se Vam macarons nepovedly, podle fotky bohuzel nedokazu zhodnotit, kde je chyba - takhle moje macarons nikdy nevypadaly (a verte, ze se nepovedly mnohokrat).
    Zkusim jeste popsat, jak postupuju:
    - mandle nejprve drtim ve food procesoru, az jsou opravdu najemno, pak k nim pridam cukr moucku a jeste jim dam par "pulsu" (mozna by slo pouzit mlynek, to nevim)
    - bilky by (pry) mely byt alespon 1 den stare (odlezele v lednici), ale tohle se mi ne vzdy povede dodrzet (macarons vetsinou vyrabim po tom, co mi z nejakeho peceni prebyvaji bilky a kdyz je stihnu hned, delam je hned a zadny rozdil jsem zatim nepostrehla)
    - bilky sleham nejprve samotne bez cukru, az zacnou dost penit (jako pena do koupele), tak pomalu prisypavam cukr krupice - vysledny snih je leskly, ale jak jsem uz psala, neni uplne tuhy
    - vysledna konzistence hmoty je docela tekuta (kdyz micham metlickou, tak "brazdy", ktere udelam, se pomerne rychle zase vraceji zpet a hmota zustava zase hladka
    - do trezirovaciho sacku plnim tak, ze ho nad trubickou zadelam 2 kolicky, aby mi tekuta hmota pri nandavani nevytekala. Kornout zahnu a vlozim do vyssi sklenice (kdo ma tri ruce, toto zarizeni nepotrebuje), naplnim, zahnu zpet a tesne pred pouzitim odendam kolicky
    - hmota nastrikana na plech je leskla, nechavam min. 30 minut odlezet a hmota zmatni (diky tomu se pak vytvori ten hladky povrch - aspon myslim)
    Jiny recept na macarons i s fotopostupem (coz by Vam mohlo pomoci kvuli tomu, ze tam jsou videt jednotlive faze a konzistence v jednotlivych krocich), jsem nasla tady: http://tege.blog.cz/1003/makronky a nebo se juknete semat o navod zde: http://www.mytartelette.com/2004/09/for-copy-of-macaron-tutorlal-in-pdf.html
    Barviva pouzivam gelova od Wiltonu, ale myslim, ze by mohli mit i praskova - http://fialapraha.cz/
    Tonka fazole netusim, kde se da sehnat, ja je dostala v cukrarskem kurzu...
    Doufam, ze Vam rady aspon trochu pomuzou a nakonec se macarons povedou :-)
    Preji hodne trpelivosti. Lucie

    OdpovědětVymazat
  9. chacha, vubec mi to nevyslo. asi jako lukasovi, ale jste vic pusinkove a navic zhnedly, mrchy, asi uz po peti minutach, asi ta trouba pece tak o 5O stupnu jinak,nez inzeruje. ale myslim,ze hlavnim problemem byl tuhy snih(bilky pekne den odlezene) a hlavne hrube mandle, nejak je vic rozemlit neslo, nevim proc. leskle po vykydani na plech nebyly, spis taove hrbolkate... proste, Lukasi, mate je moc pekne(jako ja), ale prinejmensim ja to nevzdavam:-)

    OdpovědětVymazat
  10. to farfalla: muzu doporucit jen zkouset znovu a znovu, mne se povedly asi az na ctvrty pokus :-) A nebo zkusit nejaky kurz

    OdpovědětVymazat
  11. DOBRÝ VEČER.DNES JSEM NÁHODOU NARAZILA NA VÁŠ BLOG A JE ÚŽASNÝ,ÚŽASNÝ,ÚŽASNÝ.DĚKUJI,ŽE JSTE A ŽE JE TAKÉ VÁŠ BLOG.DÍKY.EDITA.

    OdpovědětVymazat
  12. to Edita: diky za pochvalu, jsem moc rada, ze se vam libi :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak jsem taky zkusila upéct macarons.. No, chutné to bylo moc, ale rozhodně nevypadaly jak by měly, o nožičce se nedá vůbec mluvit, povrch byl kulatý a o jakémkoli lesku se nedá mluvit. Jo a u náplně se mi neustále oddělovalo a vytíkalo máslo... Ale protože to bylo k jídlu, někdy to zkusím znova a líp :-)

    OdpovědětVymazat
  14. to anonymni: skoda... zrejme to chce praxi nebo jen trochu stesti :-)

    OdpovědětVymazat
  15. prosím co je Tonka fazole???? Díky

    OdpovědětVymazat
  16. to anonymni: nebudte liny/lina a pouzijte google ;-)

    OdpovědětVymazat
  17. ahoj Lucie,
    tve macarons vypadaji opravdu dobre, a tak sem se je rozhodla vyzkouset :-) po 3 nezdarenych pokusech se z toho stala osobni vyzva, zacala jsem poradne googlit a nakonec mi pomohl tento recept (http://macaron-fetish.blogspot.com/2010/02/basic-macaron-recipe.html), hlavne ta cast, jak je upect.. a konecne se podarilo:-)
    diky za prvotni implus;-)

    OdpovědětVymazat
  18. to anonymni: no zda se, ze to je proste veda... ja mam za sebou ted dva nepodarene pokusy (grrr) a zkousela jsem i ten recept na ktery odkazujes, ale za 1) nemam nikdy tu hmotu tak hustou, jak je na jejich fotkach a tom videu a za b) asi to nejde z mrazenych bilku :-( No kazdopadne jsem rada, ze se nakonec povedly a doufam, ze chutnaly a nelitovala jsi casu a energie :-)

    OdpovědětVymazat
  19. ahoj, tak ted jsem je dopekla a muzu rovnou vyhodit :D, na poprve neuspech, ale ja se jen tak nevzdam :D

    OdpovědětVymazat
  20. to anonymni: jsem rada, ze to beres s humorem :-) Ja mam ted jinou troubu a macarons se sice vice mene dari, ale vypadaji uplne jinak nez ty z minule trouby :-D

    OdpovědětVymazat
  21. Kačka pořád Nemacronačka30. července 2011 v 17:56

    Druhý pokus a naprosto stejný výsledek, dost pórovité, dost placaté, žádné patky natož matný povrch. Přičítám to tomu, že jsem to z obavy z přešlehání ušlehala moc málo.

    Už jsi uvažovala o tom, že uděláš pro kamarády ze SCUKu malý makrónkový kurz :)? Nabízím mixér i troubu!

    Ganache nechávám na zítra, prsty do karamelu strkat nebudu, slibuju.

    OdpovědětVymazat
  22. to Klara: no ja po tom poslednim nezdaru uz fakt nevim :-( Cekm na tu mandlovou moucku od Lucie a doufam, ze bude fungovat a ja udelam macarons vecirek :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Lucie: Já ti důvěřuju! Nevzdávám to, nahamounila jsem další bílky a zkusím to víc ušlehat, bylo to řídké, roztékalo se mi to i na plechu. Fakt je ale ten, že výsledek byl dobrý i tak :)

    Svitla mi taky naděje na podzimní výlet do Itálie, tak pak mouku nakoupím ve velkém :)

    OdpovědětVymazat
  24. to Klara: ja si taky duveruju - nic jineho mi ostatne nezbyva, kdyz musim 1.10. predvest macarons v plne krase na tom trhu Apetitu :-D

    Vylet do Italie?! Taky bych si dala rict :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Určitě zkusím, děkuji moc za recept! :-)

    OdpovědětVymazat
  26. to Markett: tak drzim palce, at se povedou a chutnaji :-)

    OdpovědětVymazat
  27. téda, že se "pusinkám" říká tak francouzsky :-) jsem netušila. už jsem hodně courala po netu a zase jsem netušila, že se "kolečka" rozšířila i v Čechách! Řekla bych, že i díky tobě, Luci !

    OdpovědětVymazat
  28. viz řídké bílky: zkoušela jsi Lucko přišlehat do bílků vodu? Já tento trik používám hlavně na bílkové polevy, jak by se to chovalo v troubě, nevím... radí se obecně na 1 bílek 1 PL vody, studené vody. Používám to i do bublanin a bábovek, všude tam, kde se do těsta šlehá bílek, ale na "pusinky" jsem to ještě nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
  29. to Janaen: tohle prave nejsou pusinky, jak je zname u nas... Ted mam novou kucharku, kde se pridava cukrovy rozvar, tak uvidim, jak to pujde...

    OdpovědětVymazat
  30. lucie jakou mandlovou moučku používáte? já objevila jedinou v marks, ale je to malý a drahý pytlík na tolik mých pokusů :-)))

    OdpovědětVymazat
  31. to anonymni: je mi lito, ale nevychovanym anonymum jsem prestala odpovidat

    OdpovědětVymazat
  32. to lucie: můžu vědět, co je na mé otázce ohledně použití mandlové moučky tak nevychované, že jsem si vysloužila takhle arogantní reakci? Ráda jsem četla váš blog, ale svůj vztah k němu (k vám) rozhodně přehodnotím. Ono by to chtělo naučit se slušně chovat, nejenom slušně péct a pokud nechcete odpovídat na otázky od anonymů, tak raději neodpovídejte vůbec.

    OdpovědětVymazat
  33. to Petronela: je treba, abyste si uvedomila, ze tohle je muj blog a vy jste tady na navsteve. Navic ode me neco chcete (radu). To samozrejme neni problem, ale ja v takovem pripade ocekavam mimo podpisu take (a hlavne) pouziti kouzelneho slovicka "prosim"... Pokud chcete nekoho poucovat o slusnem chovani, stante se ucitelkou nebo si zalozte svuj blog. Nez mit ctenare, kteri mu budou rikat, co mam delat, to si svuj blog radsi budu cist sama.

    OdpovědětVymazat
  34. To lucie: podrobně jsem si přečetla pár vašich článků, a to nejen tady na VAŠEM blogu (jak s oblibou konstatujete) a musím vás napsat, že vás lituji. Tolik arogantních, protivných, namyšlených, neochotných a nevychovaných lidí co jste za život potkala, to se opravdu stane málokomu. Takže za sebe mohu slíbit, že mě, jako dalšího nevychovance, už nepotkáte! Zvyšovat někomu už tak nebeské ego nehodlám, nesvědčí to mé pleti :-) Jo a slovíčko „prosím a děkuji“ znám, a často ho používám, ale hlavně tam, kde je opravdu potřeba. Nic se totiž nemá přehánět...

    OdpovědětVymazat
  35. Milá Lucie, jste mým velkým vzorem. Mám muže francouze a tak mě přemluvil k výrobě macarons - dopadlo to katastrofálně.
    1. problem - sehnat madlovou moučku. V Globusu prodavají 200g pytlík - jsou ovšem namleté dost nahrubo. Vyrobit ji sama - vznikla mi taková zvláštní hmota kterou jsem musela dát "vysušit" do trouby.
    2. problem - mám jen práškové barvivo Kovandovi, samozřejmě jsem neodhadla množství a dala ho poněkud málo. Kámoška mi radila, dát ho do bílků a já ho samozřejmě dala do té moučky s cukrem - vznikly tak hrudky které ne a ne zmizet. ¨
    3. problém následně na to jsem musela kydat kolečka na plech lžičkou - hrůza. Protože mi samozřejmě ty hrudky ucpaly nástavec v cukr. pytliku.
    4.problém - neudělala se mi nožička
    Tím pádem se mé macarons podobaly pravým macarons leda tak tou náplní. Toť asi vše.
    Asi se při čtení dobře bavíte, jelikož to vypadá, že jsem asi vážně velké tele.
    Když to shrnu, chyby v postupu byly asi všude. Málo vyšlehané bílky, nesprávně "vytvořená" mandlová moučka, všechno špatně i s barvivem a trouba si nakonec taky dělala co chtěla.
    Mám to ještě zkoušet? Odpoledne jdu do obchodu, tak vezmu rovnou 2 balení vajec.. Poraďte mi, prosím, čeho se vyvarovat při postupu, nebo co jsem podle vašeho názoru udělala špatně - zřejmě všechno. Musím se smát, když to píšu. Jsem fakt asi tele. Jestli se mi jednou podaří udělat macarons tak jako vám, s radostí vám pošlu fotku a budu na sebe hrdá. Zatím se však cítím naprosto opačně :-)
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  36. to Hanka: s macarons je to tezke - v posledni dobe mam pocit, ze uz vlastne nevim, co funguje a co ne... Zkuste si precist vsechny recepty (a hlavne komentare pod nimi) na macarons, co tu mam, snad se vam ty rady budou nejak hodit... Jsou tam i odkazy na jine stranky, tak treba vam bude fungovat jiny recept.
    A ke konkretnim problemum:
    1) mandlovou moucku kupuji v jednom eshopu, ale uspesne se daji pouzit mlete mandle z Intersparu a driv jsem pouzivala mlete mandle (mlela jsem je hned najednou s cukrem moucka a susit nepotrebovaly, je treba ale dat pozor a nerozmixovat je moc - to pak pusti tuk a je z toho skoro marcipan)
    2) barvivo pouzivam gelove, davam az tesne pred michanim vysledne smesi a funguje to dobre (zn. Wilton)
    3) kolecka na plech strikam koncovkou s prumerem asi 1cm, takze ten se nezanasi ani kdyz tam zustane vetsi kousek mandle
    4) patka se neudela, kdyz je moc nebo malo vyslehany snih, moc nebo malo promichana smes, malo zaschnute pred pecenim nebo spatna teplota - pripadne kombinace vseho vyse uvedeno... Jak rikam, macarons jsou zlo ;-)
    Drzim palce, at se vam podari a tesim se na fotku - at uz povedenych ci nepovedenych :-)

    OdpovědětVymazat
  37. Milá Lucie, moc děkuji za odpověď. Mám za sebou celkem 3 neúspěšné pokusy:
    1 - miluji karamel ze slaného másla, tak dle vašeho receptu jsem zkusila náplň vytvořit. Asi jsem někde udělala chybu, náplň nějak vytuhla. Barvivo, jak jsem už napsala, mám jen práškové Kovandovi. Hrudky - no, vem to čert, po nakydání koleček lžičkou se prostě roztekly a vůbec to zkrátka nevypadalo jak mělo.
    2 - barvivo jsem už nedávala žádné a náplň jsem změnila na krém s bílou čokoládou. Zase někde nějaká chyba - zřejmě jsem to nějak moc umíchala, takže se zase roztekly. Ovšem pěkně zaschly - úspěch, kolečka se krásně leskla, dala jsem je tedy péct. Některé praskaly, některé zůstaly pěkně hladké a lesklé, dokonce byl i náznak "patky".
    3 - opět jsem se rozhodla použít to Kovandovi barvivo. Asi už ho používat nebudu. Sice jsem už něměla hrudky, umíchaná směs už nebyla tak tekutá, takže kolečka se krásně dařila, jenže nebylo to už takové lesklé a nechtělo to vůbec "zasychat", stejně jako při prvním pokusu. V troubě nenaběhly, "patka" se neudělala a nelesknou se, jsou hrubé a červené. Náplň byla také dle vašeho receptu. Mascarpone s marmeládou, malinovou nemám, zbyla mi jahodová.
    Váš blog mám prostudovaný od A do Z a videí s postupem už jsem taky viděla opravdu spoustu. Proč to pořád nejde. Všem sice chutnají mé nepovedené macarons, ale dokud se mi to nepovede tak jako vám, tak asi nepřestanu.
    Takže, když se skoro povedly na druhý pokus s náznakem "patky" a bez použití barviva, tak ho tentokrát taky nepoužiju, třeba je to tím barvivem? Asi ne... Ještě to zkusím...
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  38. to Hanka: pry jsou nepodarene macarons vzdy vysledkem nespravne vyslehaneho snehu nebo spatneho promichani hmoty... Kazdopadne pokud vam to bez barviva slo lip, tak bych se vydala timhle smerem... Proc ztuhla karamelova napln netusim, jeste nikdy se mi to nestalo (jen jednou se v teple karamel oddelil od masla)

    OdpovědětVymazat
  39. Dnes jsem se pokoušela udělat nové macarons. Vím určitě, že bílky jsem měla vyšlehané tak akorát. Snad možná málo promíchaná směs. Minule to bylo promíchané moc, proto to teklo po plechu. Tak asi ze strachu, že to zas přeženu, jsem to neumíchala dost. Opět jsem zkoušela vaši karamelovou náplň se slaným máslem. Psala jste, že se vám oddělil karamel od másla. Mě také. Jak jste to vyřešila? Jednou tu někdo psal, že jeho/její macarons jsou pórovité a nenaběhly, tudíž se neudělala patka. Mě také. Hlavně nechtěly zaschnout. Je to málo promíchanou směsí? Už ztrácím chuť se do toho dál pouštět. Mám jen ruční šlehač, žádného robota. Jednou jste psala, že jste byla na cukrářském kurzu. Kde to bylo, jak dlouho to trvalo (jednodenní kurz, či týden nebo víc) a cena? Dala byste mi nějaký typ? Moc mě mrzí, že se mi nedaří. Už se mi do toho nechce a na druhou stranu se nechci tak lehce vzdát. Stejně už nemám mandle. No, dám si přestávku a na pár dní se na to asi vykašlu. Pak to zkusím znova...
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  40. to Hanka: krem v pokojove teplote jsem znovu proslehala el. slehacem. Co se tyka macarons - je to zrejme o exprimentovani... Kurzy jsem absolvovala v prakulu (www.prakul.cz) a pod stitkem "kurz" zde na blogu najdete reportaze z nich...

    OdpovědětVymazat
  41. Milá Lucia,macarons zbožňuje,najlepšie boli v Ladurée a tak som ich skúsila upiecť.Vydarili sa na prvýkrát tak na 70%.Nepopraskali vôbec,veľkosť tiež sedela,len "golieriky",či pätky sa trochu rozliali.Neviem,čím to mohlo byť.Znížiť teplotu rúry alebo môže to byť tým,že mám teplovzdušnú rúru?Poraď prosím.Ináč chuťovo boli perfektné.Robila som citrónové s Lemon Curd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to anonymni: je mi lito, ale netusim, cim to muze byt... Nekdy se mi to taky stava :-(

      Vymazat
  42. Dobrý den, tak jsem se odhodlala k tomu, že se je pokusím udělat :), Jen se chci zeptat. Ty mandle mají být oloupaně nebo se šlupkou?

    OdpovědětVymazat
  43. Mohla bych vas poprosit, zda jste jiz nezkousela pistaciove macarons? Myslim tim ganache. Pokud ano, neuverejnila byste prosim recept? Miluji pistacie, chtela bych zkusit tuto napln, jen nevim jak ji udelat, neporadila byste mi prosim?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, nezkousela, ale co jsem videla ruzne recepty, tak se to dela tak, ze 1/2 mandli se nahradi pistaciemi. Pistaciovy krem jsem nikde nezahledla, takze bud google nebo bych zkusila udelat obycejnou ganache bud z horke nebo mozna i bile cokolady a pridat do ni jemne posekane pistacie.

      Vymazat
  44. Milá Lucie, chci vám poděkovat za tip jak na pistaciove macarons. Také za trpělivost při čtení mých neúspěšných pokusů a komentáře na ně. Včera mi jedná dobrá duše zapůjčila obstojný ruční šlehač (můj umřel), takže jsem se pokusila o nový - již 8 pokus. Říkala jsem, že se přece nevzdám a jednou se to povede. Využila jsem také postřehů od Jasněnky, které umístila na blog Meg v kuchyni a HURÁ!!!! Konečně se povedly! Pistácie zatím nemám, takže byly bez barviva a prostě jen tak a jako ganache jsem chtěla udělat čokoládovou pěnu, která mi neztuhla, tak jsem udělala obyčejnou náplň ze 70% Lindt čokolády a dopadly opravdu výborně. Také jsem vám slíbila že sem pyšně uveřejním fotku mého úspěchu, což se mi zatím nedaří, ale věřte že vypadají jako vaše. Po dlouhé době jsem jásala radostí, přece jen nejsem tak neschopná i když to trošku trvalo.. Ještě jednou vám děkuji..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem moc rada, ze se to nakonec povedlo :-) Fotku muzete poslat na mail ChezLucie@email.cz nebo vlozit na FB. Jsem zvedava :-)

      Vymazat
  45. Diky moc, fotky jsem vam prave poslala na vas mail.. Priste pridam foto taky tech ruzovych a nepovedenych zlutych...

    OdpovědětVymazat
  46. Lucie, rada bych se zeptala na vase zkusenosti s gelovymi barvami wilton. Davate jen par kapek tohoto barviva, redite ho? A cim - vodou, nebo alkoholem? Zatim jsem ho nekoupila, ale znama rikala, ze toto barvivo "nekape" a je opravdu huste jako gel. Chtela bych vedet jak ho pouzit.. Predem diky.

    OdpovědětVymazat
  47. Lucie, prosim poradte mi ohledne pouziti gelovych barev wilton. Znama rikala, ze "nekape", ze je opravdu huste jako gel a vy pouzivate vzdy jen par kapek. Redite ho vodou nebo alkoholem a v jakem pomeru? Chtela bych se jen poradit jak ho pouzit. Diky

    OdpovědětVymazat
  48. Hanko, ano, je pravda, ze to barvivo neni tekute, ale gelove. Nijak ho neredim, davkuji tak, ze do nej namocim kus spejle, tu pak namocim do snehu a trosku zamicham. Zbytky barvy se spejle "stahnu" sterkou... Prosim, nehledejte v takovych vecech vedu - proste to nejak trosku obarvete... ;-)

    OdpovědětVymazat
  49. Ahoj Luci,
    potřebovala bych poradit.. Dneska jsem poprvé dělala macarons. Moc se mi nezdařily.. Roztekly se po plechu a slepily se. A navíc z toho plechu nešly ani dostat v nějakém kloudném stavu.. Taky vlastně byly celé spláclé-vůbec "nenakynuly".. Všechno jsem dělala podle postupu, který tu píšeš.. Nevíš prosím kde můžu dělat chybu? Děkuju moc za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dejno, pravdepodobne se jedna bud o malo naslehany snih a nebo premichanou hmotu. Nebo kombinaci obojiho... Zkus si prosim projit recepty i komentare tady na blogu, jsou tam ruzne tipy nebo jukni sem - http://bravetart.com/blog/MacaronMyths... Je opravdu tezke rict, kde je chyba... Drzim palce, at se priste podari lepe...

      Vymazat
  50. Koukám, že know how,aby se ta kolečka nerozlila všude je je nechat zaschnout. Když jsem je ale vyndala z trouby krásně nadýchané, tak během minuty spadli v placku :(

    OdpovědětVymazat
  51. Dobry den Lucie,

    tedy kloubouk dolu, jste moc sikovna. Ja o macarons uvazuji na svoji svatbu a diky vasemu blogu ted vim jak na ne.

    Vanda

    OdpovědětVymazat
  52. Vando, moc dekuju a doufam, ze se vam pekne povedou :-)

    OdpovědětVymazat
  53. Milá Lucie, tak dnes jsem poprvé dělala macarons, a musím říct že se mi povedly, sice bylo každé kolečko jinak veliké ale nakonec jsem vždy dvě stejně velké našla :) dokonce mi i "vykynuly" a udělala se na nich "skořápka" nechala jsem je napřed 40 minut zaschnout a potom jsem pekla na 12 minut přesně jak píšete, ale nejsem zvyklá moc sladit a karamelové ganache s macarons dohromady to je sladký děs..možná to někomu chutná, ale mě rozhodně ne..nevíte někde nějakou jinou náplň nebo jiný recept na macarons s míň cukrem? Hledala jsem snad všude ale všude to vychází s cukrem nastejno.. :(

    OdpovědětVymazat
  54. anonymni: zrovna cokoladova ganache s karamelem neni nejsladsi napln, co jsem kdy jedla (ta cokolada je dost horka)... Cukru se do macarons musi davat tolik, jinak by to nedrzelo... Osvezujici napln je treba s mascarpone s malinovym dzemem, s kozim syrem, citronova, cream cheese apod... Mozna proste nemate rada macarons... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nebo se mi možná nepovedly.. jinak děkuju za další typy :)

      Vymazat
  55. Lucie, děkuji za tvoje postřehy z pečení makronek. I díky nim se mi dnes povedly na první dobrou. Některým sice zůstala malinká špička, asi moc hustá hmota, ale jinak nádhera. Co se mi ale nepovedlo, je karamelová ganache :(( Při rozmíchání s čokoládou se mi oddělil tuk a vznikly tak dvě nesmísitelné hmoty - jedná tekutá, až vodová a druhá čokoláda, která měla naprosto nehomogenní strukturu. Nejsem příliš zkušená cukrářka a tak nevím, kde jsem udělala chybu. Nenapadá tě něco? Nakonec ta čokoládová hmota použít šla a je i dobrá, ale vypadat měla jinak. Děkuji za případnou odpověď a radu! Lenka

    OdpovědětVymazat
  56. Lenka: nejsem si uplne jista, cim to je, ale jednou se mi oddelil tuk od cokolady pri rozehrivani v mikrovlnce - asi jsem to prehnala s teplotou... Napravovala jsem to tak, ze jsem za staleho michani po kapkach pridala malicko horke vody a vse se zase spojilo a bylo hladke.

    OdpovědětVymazat
  57. Dobrý večer, ráda bych vás poprosila o radu. Dnes jsem poprvé zkoušela makronky a moc se nepovedly. Nepopraskaly, na povrchu jsou hladké a uvnitř vláčné, ale vůbec nenaskočily, jsou to spíš takové placičky. Nenapadá vás, v čem by mohla být chyba?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den Katko,
      je mi lito, ale netusim. Mohu jen rict, ze naprosto zasadni pro macarons je spravne vyslehany snih a spravne umichana hmota - ani malo, ani hodne. Pak samozrejme i spravna teplota v troube.

      Vymazat
  58. Dobrý den Luci,
    už jsem se definitivně odhodlala a natěšila na pečení makronek. A chtěla jsem se zeptat na radu a zkušenost ohledně použití bílků. Přemýšlím, jestli to není moc troufalá otázka, ale mám v mrazáku zásobu bílků.. myslíte, že je můžu použít? Díky Lucka

    OdpovědětVymazat
  59. lucka suska: mrazene bilky se daji pouzit, bezne z nich macarons pecu. At se podari :-)

    OdpovědětVymazat
  60. Díky za bezva recept, musím říct, že jsem napoprvé celkem spokojená... :) https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1465380_10202191563603626_1234600305_n.jpg

    OdpovědětVymazat
  61. Lucie, moc prosím i já bych vás ráda požádala o radu. také jsem se konečně odhodlala k upečení první dávky - musím říct že nejprve vypadalo vše dokonale, ale, po té, co makronky v troubě krásně vyskočily a udělal nožičku, tak postupně začal klesat a rozlívat se do boku - netušíte, čím to může být? pekla jsem na 150st. Někde jsem se dočetla že snížit stupně - proto následoval druhý pokus - pekla jsem na 135st - bohužel ale výsledek stejný - nožička se objeví a pak rozteče do stran - netušíte prosím, v čem může být problém? Moc děkuji za radu. Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. Na slušné a podepsané dotazy ráda odpovím.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...